Obchod s merchom je cenným vylepšením Vášho športového klubu. Táto stránka bude nielen generovať príjem – do značnej miery ovplyvnený Vašou odbornosťou v oblasti marketingu – ale aj pozdvihne propagačný status športovej organizácie v komunite. V nasledujúcom článku Vás prevedieme jednoduchými úvodnými krokmi. Neváhajte sa však pustiť do experimentovania neskôr a ponorte sa do rôznych aspektov tohto podnikania, vrátane kombinovanej dopravy, marketingu na Facebooku a Instagrame, e-mailového marketingu a dodatočných možností platby, ako je napríklad Apple a Google Pay.
E-shop
Jadrom každého fanshopu je cloudový softvér, bežne označovaný ako e-shop. Na trhu existuje množstvo konkurentov, pre naše účely využijeme spoločnosť Lightspeed s e-shopom Ecwid. Tento e-shop je užívateľsky prívetivý, škálovateľný a ponúka plnú funkcionalitu zadarmo, aj keď s určitými obmedzeniami. Nebudete potrebovať vlastnú webovú stránku, ale ak ju máte, prepojenie vášho nového e-shopu s WordPress alebo HTML je jednoduchý proces.
Ecwid
Ako prvé sa musíme zaregistrovať. Kliknite teda na odkaz: http://open.ecwid.com/6FG8t9 a vytvorte si Vaše používateľské konto cez tlačítko Get Started for FREE. Nebojte sa angličtiny, neskôr Vás prostredie privíta už len slovenčinou. Vyplňte všetky údaje o spoločnosti, kontaktné údaje, linky na sociálne siete.
Pridanie prvého produktu
Po dokončení registrácie je ďalším krokom pridanie toho najdôležitejšieho prvku: Vašich produktov. V ľavom menu zvoľte Katalóg / Produkty / Pridať nový produkt. Tu zadáme názov, cenu, popis, nezabudnite zahrnúť obrázky, ktoré upútajú pozornosť.
Ak ste pridali tričko, alebo iný produkt s variabilnou veľkosťou, je tu pre Vás záložka možnosti. V nej si určíte dostupné veľkosti, alebo aj personalizáciu, v našom prípade meno na zadnej strane tielka. Klikneme na Save / Uložiť.
Príjmanie platieb
Je jasné, že výroba merchu niečo stojí a zároveň by ste radi získali peniažky pre chod Vášho športového klubu. Na to všetko musíte začať príjmať platby. Upozornením je samozrejmosť takýto príjem zdaniť na príslušnom daňovom úrade. Príjmať platby sa dá rôzne, ak ste malá uzavretá komunita rodičov a podporovateľov využite platby v hotovosti pri predaní tovaru. Ak máte širšie ambície pripojte si platobnú bránu na kreditné karty, my napríklad používame Stripe. Pri platobných bránach treba pamätať na poplatok pre prevádzkovateľa, pre ilustráciu Stripe Vám v čase písania tohto článku strhne: 1.5% z ceny + €0.25.
Hotovo! Máme FanShop
Skvelá práca! Teraz, keď ste všetko dokončili, je váš internetový obchod pripravený na zobrazenie Vašim obľúbeným zákazníkom. Ak sa zameriate na to, aby ste o tom povedali čo najviac ľuďom, určite pomôžete svojmu športovému klubu zarobiť peniažky naviac!